Tuesday, January 21, 2014

Goodbye semester 1..

Assalamualaikum..

                 Sudah genap seminggu aku menamatkan satu semester di UPSI..yuhuuuu....tak sangka aku berjaya selesaikan satu semester di UPSI tanpa sebarang kecederaan fizikal..hahaha...saja meng’hiperbola’kan cerita..ahakksss..genap seminggu jugaklah aku bercuti di kampung aku...kampung la sangat..hahaha...tak de suasana kampung..memanglah tak de suasana kampung kalau aku asyik berkurung dalam rumah..dah macam kena perintah berkurung..hurmmm..dah2..jangan nak spoil mood pulak..apa yang aku nak cerita kat sini sebenarnya adalah pasal one semester aku kat UPSI...seperti yang telah semua rakyat jelata ketahui [cewaahhhh...skematikus ayat aku..], aku belajar kat UPSI dalam bidang psikologi..PSIKOLOGI...memang berat bagi aku course ni..sebab apa???jangan ditanya sebab apa..kang kalau aku hurai,mau berjela post kali ni..kita make it short aje..memang rojak habis ayat aku..kalau rojak buah tak pe jugak..makan pun sodapp rojak buah ni..ahaakkksss...okey..back to the main point..i just wanna say goodbye to semester one..in one semester bermacam-macam benda yang jadi kat aku..aku tak nak la detail sangat semua benda yang jadi kat aku..so, ak ringkaskan je la..yuhuuuu...dah habis satu semester..itulah ringkasannya..hahaha...
                 Okey3...aku serius sekarang..hehehe...seronok habis satu semester...maknanya tinggal lagi 7 semester..mak aii...manyaknya...takpe2..cool down..kita enjoy zaman belajar..nanti dah tak dapat dah campus life..tak gitu???hehehe...semester satu ni banyak ajar aku benda yang berguna..salah satunya ialah belajar menguruskan sesuatu program..aku kan REXCO LPS..so,sebagai biro latihan dan pembangunan sahsiah, kitorang haruslah menjalankan pelbagai aktiviti atau pun program yang bersifat kerohanian..salah satunya iftar jam’ie..tapi iftar kami tak berapa mendapat sambutan..but, it’s okay..iftar yang kami buat tu dapat mengeratkan hubungan aku dengan akak-akak Exco yang lain..satu lagi program yang kitorang anjurkan ialah program Taman Bidadari Dunia dan....yang paling aku tak sangka dan sangat terkezzuuttt ialah aku telah dilantik untuk menjadi pengarah program bagi Taman Bidadari Dunia..paling aku tak sangka, aku kena buat kertas kerja yang memang sepanjang hayat aku tak pernah buat benda alah tu..tapi nasib baik kak Balqis bagi aku contoh format kertas kerja..so,kertas kerja tu aku dah buat and sedang disemak oleh kak Balqis..kertas kerja tu bertujuan untuk Taman Bidadari Dunia Special untuk semester 2 nanti...nak dapatkan bajet sikit untuk jemput penceramah luar..insyaAllah...tapi yang terbaik ialah aku dah pandai edit gambar,buat flyers, buat bookmarks dan dah pandai uruskan bahagian teknikal..alaaa..yang macam DJ radio tu pakai..ahaakkksss..teruja nau aku ni pandai buat benda tu semua...hahaha...
                    Itu bahagian kerja2 untuk kolej...bab pelajaran pulak, aku tak tahu nak cakap apa..memang..hurmmm...ntah la labu..lambat masuk kelas masa giliran aku kena buat presentation [terbaikk kan...hahaha..first time doe jadi cam ni..], lambat hantar assignment, assignment kena reject, study last minute untuk quiz [itu benda biasa bagi aku...hehehe..], tak jawab soalan essay yang bernilai 60 markah masa mid-term test [lagi terbaikkk...], dan banyak lagi sebenarnya yang tak dapat aku tuliskan semuanya di sini..hehehe...budak sem 1 kan..itu semua biasa..seperti lagu dangdut kampus UPSI, “sem 1 nganga nganga...” hehehe...nanti “ sem 2 dapat nama..” ahakksss...choii...hehehe...tetiba pulak terkeluar perkataan tu..masa sem 1 jugaklah aku banyak kali jatuh hati...opppsss...jatuh hati ke??hehehe..suka yang suka-suka je...ahakksss...abaikan..hahaha...yang paling tak menarik sem 1 ni ialah aku banyak kali jatuh sakit..sebab???kuasa Allah..dah Dia nak bagi aku sakit,aku hanya mampu terima..yang paling teruk, aku kena inject sampai 3 kali untuk masukkan air dalam badan aku..badan dah lemah sangat sebab selalu muntah..tu yang kena masukkan air dalam badan..sampaikan doctor tu pun dah kenal aku..nasib baik doctor tu handsome..ahaakkksss..choii...hehehe...
                    Silat gayong pulak makin lama makin best..dan sem 2 nanti aku akan sambung silat gayong 2 pulak..yang paling menarik dan terbaik ialah aku jumpa sahabat2 yang baik, sempoi,  dan gila2..errr...bukan gila yang kat hospital sakit jiwa tu ye..ni gila2..hahaha...sahabat merangkap family baru kat UPSI..kami namakan family ni sebagai kbrn06..sebab??x payah tanya sebab apa..nanti berjela pulak aku nak kena terangkan..biarlah rahsia..hahaha...this family is a great family..bak kata abang Is, “a happy family...” kalau ada masalah, share sama2..dah memang keluarga psikologi..memang pakar la bab2 menguruskan masalah ni...hehehe...keluarga ni banyak tolong aku dan beri aku satu perasaan yang dah lama tak de dalam diri aku..iaitu happy..or dalam bahasa melayu kegembiraan..kegembiraan yang aku selalu ingat..sebelum ni aku ada je rasa gembira tapi ingatan tu tak lama..maybe aku ni jenis short term memory kot bila melibatkan benda2 cam tu..entah la labu..aku pun tak berapa nak paham dengan diri sendiri..


                      So, as conclusion ialah sem 1 ni banyak ajar aku erti hidup kampus..sahabat..keluarga..tanggungjawab..dan banyak lagi..goodbye sem 1..semoga segala benda yang baik berkekalan dan ditingkatkan dan semoga benda yang tak berapa baik dijadikan iktibar supaya sem 2 nanti tak berulang lagi..jangan biarkan banana fruit two times or dalam bahasa melayunya ialah pisang berbuah dua kali..ahaakksss..hehehe...jangan marah..bergurau saja maa pepatah in English tu..hehehe...sekarang aku menunggu cuti habis untuk kembali ke UPSI dan sambung sem 2 yang tetibe aku rasa takut pulak nak sambung sem 2..tetibe2 je..chow dulu yaa...hehehe...with a proper goodbye, Assalamualaikum... J

No comments:

Post a Comment