Saturday, November 9, 2013

Dreams.. ^_^

                  everybody have dream..bkn mimpi di siang hari tau..tu mimpi mat jenin..bkn juga mimpi di malam hari..sebab itu mimpi mainan tidur..dream di sini bermaksud impian..impian kita dalam hidup..kepada sesiapa yang sudi baca entry aku ni,korang mesti ada impian masing-masing kan?? semua orang ada impian..cuma tak semua capai impian tu..just like me..impian aku nak jadi forensik..tapi ak tercampak di upsi dalam course psychology..who knows..mungkin dalam bidang psychology ni ak dapat kejar impian ak nak jadi forensik jugak..mcm psikologi forensik..mungkin aku akan fokus ke arah klinikal..dan impian aku adalah nak dapatkan first degree..so that duit ptptn aku tu ditukar menjadi biasiswa..nak mohon biasiswa,biasiswa apa la yang aku boleh mohon..JPA dah tolak awal-awal..diorang tak taja budak-budak UPSI..KPM,mesti kena jadi cikgu..sedangkan aku tak nak jadi cikgu..kenapa??jangan ditanya..terlalu banyak sebab kenapa aku tak nak jadi cikgu..kalau nak cerita,memang takkan cukup satu page..
                 so,my dream is to get first degree..kalau mimpi pun,tak jadi jugak kan..kena usaha..so,kena la jadi ulat buku..ulat buku yang tak skema ye..ulat buku yang sempoi,sporting,gila-gila..bukan sakit mental ye..hahaha..i have to..so that aku tak perlu susah-susah nak fikir pasal hutang..tapi kalau takdir menentukan untuk ak dapat second degree,ak maybe akan dapat discount utk bayar ptptn tu..insyaAllah..whatever it its,ak kena usaha..belajar rajin-rajin..so that aku boleh dapat pointer yang daebakk..kalau dapat dekan mesti best yang amat sangat kan..tapi dekan kat sini tinggi..3.70 kalau tak silap aku..tapi tiada yang mustahil kalau kita usaha kan..kalau Allah dah tentukan kejayaan tu mlik kita,tak de sape yang boleh halang untuk kita dapat kejayaan tu..tapi kalau Allah dah tetapkan kegagalan untuk kita,walaupun satu dunia ni tolong kita,kita takkan berjaya..dan aku harap Allah dah tetapkan lorong kejayaan untuk aku..dan insyaAllah aku akan usaha dengan lebih gigih untuk menebus kegagalan aku masa kat matrik dulu..aku terlalu enjoy sem 2 sampai aku hilang jalan untuk menuju ke arah impian aku sejak sekolah lagi..
                  aku akan pastikan aku takkan mengulangi benda yang sama..InsyaAllah..moga Allah bimbing aku ke jalan kejayaan..kalau kita jaga Allah,Allah akan jaga kita..work smart and enjoy life campus..jangan terlalu skema..sebab skema itu bukan aku..aku seorang yang sempoi,garang tapi gila-gila..aku tahu aku boleh buat and aku akan buat..supaya aku tak kecewakan orang yang berharap pada aku..lagi satu  impian aku,tapi aku tak yakin sama ada akan tercapai atau tak..sebab aku ni tak lancar sangat english..cakap pun tergagap-gagap..tapi,mungkin bila dah masuk sem 2 nanti aku improve..who knows..ak teringin gak nak try permohonan exchange student ke overseas..untuk satu sem je...tak lama..agak-agak dapat tak..abang senior untuk kos aku tu,sem depan fly pergi korea kalau tak silap ak..bestnye..ak pun nak merasa belajar kat negara orang..hehehe...itu mimpi saja..
                   doakan kejayaan aku di sini.. :)

No comments:

Post a Comment