Thursday, November 14, 2013

Perangai pelajar yang paling common...

                    okayyy..ari ni kelas kenegaraan pukul 4-6 petang..bestkan timing dia...memang kitorang tak de nye nak concentrate 100%.. every group yang present memang..huarggghhhh..ngantuk..tak faham..dan malas nak dengar..Ya Allah..jahatnya aku..hahaha..dengar jugak la sikit-sikit..kitorang ni duk kat belakang..memang best la nak gosip-gosip, makan-makan..hahaha...ni adalah perangai pelajar yang paling common skali..tak gitu..bila malas nak dengar presentation,borak-borak kat belakang..dah tak peduli cikgu kat depan..since sekolah menengah lagi macam ni..hahaha..tak boleh nak ditolong dah..ceritanya,kami tengah makan coco crunch..dah lapar..baham je la apa yang ada..siap boleh bergambar lagi kat belakang..ahakkksss...budak lelaki kat meja sebelah dah borak-borak..nak dijadikan cerita,tahap boring yang amat,kitorang siap passing lagi coco crunch kat member seberang sana iaitu budak-budak lelaki..seronok betul diorang dapat coco crunch tu..nak-nak si wes tu..perangai cam budak kecik..siap mintak nak habiskan coco crunch tu lagi..jangan harap la..aku takkan izinkan..huahuahua...
                   Tengah-tengah duk kecoh tu,terus cikgu bangun dari kerusi kat depan..semua yang kat belakang ni dah terkejut..tindakan refleks seorang pelajar apabila melihat cikgu mula nak meronda adalah sembunyikan semua barang yang terlarang..hahaha..apa lagi..terus aku ambik plastik coco crunch tu masukkan lam beg kat tepi kerusi..handphone aku yang terpasang earphone kat atas meja terus aku letakkan atas riba kasi tutup dengan baju..nasib baju aku labuh..boleh cover phone and earphone yang aku tengah pakai tu..hahahaha..memang lawak giler la..kawan aku lagi parah,terus sembunyikan phone dia bawah paha..sengal betul la..budak-budak lelaki kat sebelah dah buat-buat muka fokus yang amat apa yang dicakapkan kat depan tu..kitorang pun buat-buat fokus la jugak..hahaha..cikgu tu tengok sorang-sorang..siap mengintai bawah meja lagi..takut kitorang sembuyikan apa-apa..bila cikgu tu dah duduk balik kat kerusi dia kat depan,kitorang kat belakang dah bernafas dengan lega..aku mula keluarkan balik coco crunch letak atas meja..ayin si budak lelaki kat sebelah terus cakap sambil pandang ke belakang, "aku ingat aku dengan wes je yang berlakon,rupanya ramai yang berlakon tengah fokus.." hahahaha.. tak boleh blah betul ayat dia..
                   conclusion nya semua student akan buat perkara yang sama kalau tak nak kena tangkap buat kerja yang tak sepatutnya dibuat lam kelas tu..itu adalah perangai yang common bagi setiap pelajar..tindakan refleks la katakan..hahaha..kelas hari ni memang lawak habis..

No comments:

Post a Comment